Как се представят компаниите спонсори на световното по футбол в Русия?
Световното първенство по футбол в Русия стартира след ден и „целият свят отново ще е футбол за един месец"!
Откриването на Мондиала ще е с мач между домакина Русия и Саудитска Арабия (случайно съвпадение – мач между две от най-богатите на петрол страни в света, които съвместно оказват сериозно влияние върху цената на петрола).
И все пак... Добре е да хвърляме по едно око и на финансовите пазари. Сега ще Ви представим как можете да свържете двете неща – търговията на финансовите пазари и световното първенство по футбол в Русия.
Със старта на най-големият футболен форум, ще погледнем и към представянето на акциите на някои от най-големите спонсори и официални търговски представители на FIFA.
Започнете да търгувате със CFD-та върху акции суровини и петрол, или с реални акции и ETF-и с брокер номер едно в Германия (още един сериозен претендент за титлата в Русия)
FIFA - е същращение от „Fédération Internationale de Football Association". В момента федерацията предлага на компаниите шанс да станат официален партньор, или регионални спонсори.
И макар да не е точно и ясно колко тези спонсори плащат на FIFA, федерацията отчете приходи в размер на 1.58 милиарда долара от маркетинг по време на световното първенство в Бразилия през 2014-та година. И сега е ред на световното в Русия...
Според информация на британското издание The Telegraph, разходите за официален партньор на FIFA са в размер на между 25 и 50 милиона долара годишно, както и между 10 и 25 милиона долара за основен спонсор на световно първенство.
В момента са налице седем партньора на FIFA за световното първенство по футбол през 2018-та година и 2022 година. Сред тях са Adidas, Coca-Cola, Visa, Hyundai/ Kia, Wanda, Gazprom и Qatar Airways.
Междувременно компании като Budweiser и McDonald's са официални спонсори на световното първенство в Русия през тази година.
Основният мотив на федерацията FIFA е много прост: „Световното първенство е най-ефективната международна маркетингова платформа, която дава възможност да се достигнат милиони потребители в над 200 страни по света".
Сега, нека да погледнем как са се представяли акциите на някои от посочените компании:
Coca-Cola и представянето й от 2005-та насам
Coca-Cola се свързва с FIFA от вече далечната 1974-та година. Компанията подписа 16-годишно удължаване на договора си с федерацията през 2005-та, което включва и световното през 2022-ра година.
Договорът бе сключен още преди да е ясно къде ще се проведе мондиала през 2018-та и 2022-ра година, което до голяма степен сочи мотивацията на най-големият световен производител на безалкохолни напитки, да се асоциира с този форум.
Данни: zacks.com
Както може да се види от графиката, акциите на Coca-Cola са се представяли по-слабо от широкия щатски индекс индекс S&P 500 от сключването на удължения договор.
Далеч по-слабо от пазара се представят акциите на компанията за безалкохолни напитки наскоро, които се повишиха само с 5.5% перз последните пет години, спрямо ръст от 73% за широкия щатски индекс.
През последната една гоина, акциите на Coca-Cola се понижиха с 3.7%.
Как се представят акциите на Visa
Един от най-големите издатели на кредитни карти в света, сключи сделка с FIFA през 2007-ма година, което й даде права да се превърне в официален спонсор през 2010-та година, заменяйки основния й конкурент - MasterCard. Сега гиганта е официален партньор до 2022-ра година.
Графика: MetaTrader Supreme Edition, Visa, месечна графика
За разлика от акциите на Coca-Cola, тези на Visa се повишават с много повече от широкия щатски индекс, откакто компанията става спонсор на федерацията. От 2010-та година насам, акциите на издателят на карти, са се повишили с 643%, или близо 7.5 пъти, на фона на повишението за широкия щатски индекс S&P 500 от "едва" 167% за посочения период.
Разбира се, най-вероятно има много други фактори замесени в силното поскъпване в книжата на издателя на карти, отвъд спонсорството и все пак...
Как ще се отрази световното първенство по футбол на най-големия европейски производител на спортни стоки - Adidas
Най-големият производител на спортни стоки в Германия, си партнира с FIFA от далечната 1970-та година. През ноември на 2013-та година, Adidas подписа удължаване на официалното си партньорство, както и да бъде официален доставчик на спортни стоки за първенствата до 2030-та година.
Акциите на Adidas се представят добре от световното първенство през 2014-та година насам. Трябва да се уточни и факта, че пазарната капитализация на немската компания, се е представяла с 95% по-добре от тези на основния й щатски конкурент – Nike.
Графика: MetaTrader Supreme Edition, Adidas, седмична графика
Определено може да се каже, че времето от 2013-та година насам, е изключително ползотворно за акциите на немския производител на спортни стоки. За тези - близо пет години, акциите на компанията са поскъпнали от 75 на близо 195 долара. Или повишение от над два пъти и половина.
За сравнение, за същия период, широкият щатски индекс S&P 500 се е повишил с около 40%.
Акциите на Fox & Telemundo
И накрая, може де се погледне към акциите на медийната компания Fox и испано-говорящата мрежа Telemundo, които са собственост на NBCUniversal.
Двете компании спечелиха правата за излъчване на световното през 2018-та и 2022-ра година в САЩ, като платиха за тези права сумарно близо 1 милиард долара. Fox се съгласи да плати 400 милиона долара, докато Telemundo - 600 милиона долара.
Данни: zacks.com
Явно и компанията-майка - Comcast се представя доста добре откакто двете компании подписаха договора за спонсорство през далечната вече 2011-та година. Интересно е да се следи какви ще са резултатите за двете компании, особено след това, че футболния отбор на САЩ, не се класира за световното първенство за пръв път от 1986-та година насам.
Кой ще е следващия световен шампион по футбол през 2018-та?
А иначе, за връзката между финансовите пазари и футбола може да се съди още и от факта, че едни от най-сериозните финансови институции в света, често благодарение на сложните си финансови модели, всяка година дават своите доста точни прогнози кой ще е следващия шампион.
И тазгодишното световно първенство по футбол в Русия не бе изключение, като за потенциалния победител дадоха своите прогнози банки като UBS и Goldman Sachs.
От UBS залагат на... Германия! Според финансовата институция, шансът Германия да е следващия световен шампион по футбол е около 24%.
Според анализаторите на GS пък, най-вероятния шампион по футбол на световното в Русия е - Бразилия.
Назависимо от това кой е любимия Ви футболен отбор, или на кого залагате, можете да се облагодетелствате от търговията на финансовите пазари, в хода на световното първенство.
Започнете търговията на финансовите пазари с Адмирал Маркетс, по време на световното по футбол и може да спечелите оригинална футболна топка.
Този материал не съдържа и не трябва да се тълкува като съдържащ инвестиционен съвет, инвестиционни препоръки, оферта или покана за сделки с финансови инструменти. Моля, обърнете внимание, че този търговски анализ не е надежден показател за текущите или бъдещи резултати, тъй като обстоятелствата могат да се променят с течение на времето. Преди да вземете каквито и да било инвестиционни решения, трябва да потърсите съвет от независими финансови съветници, за да сте сигурни, че разбирате рисковете.