Admiral Markets Group се състои от следните компании:

Admiral Markets Pty Ltd

Регулирана от Австралийската Комисия за Ценни Книжа и Инвестиции (ASIC)
Уебсайт, достъпен само на английски език
ПРОДЪЛЖИ

Admiral Markets UK Ltd

Регулирана от UK Financial Conduct Authority (FCA)
ПРОДЪЛЖИ

Admiral Markets Cyprus Ltd

Регулирана от Кипърската Комисия за Ценни Книжа и Борси (CySEC)
Уебсайт, достъпен само на английски език
ПРОДЪЛЖИ
Забележка: Ако затворите този прозорец без избор на компания, Вие се съгласявате да продължите под регулациите на FCA (Великобритания).
Забележка: Ако затворите този прозорец без избор на компания, Вие се съгласявате да продължите под регулациите на FCA (Великобритания).
Регулация fca

Как се представят компаниите спонсори на световното по футбол в Русия?

Юни 13, 2018 16:49

световно по футбол в Русия

Световното първенство по футбол в Русия стартира след ден и „целият свят отново ще е футбол за един месец"!

Откриването на Мондиала ще е с мач между домакина Русия и Саудитска Арабия (случайно съвпадение – мач между две от най-богатите на петрол страни в света, които съвместно оказват сериозно влияние върху цената на петрола).

И все пак... Добре е да хвърляме по едно око и на финансовите пазари. Сега ще Ви представим как можете да свържете двете неща – търговията на финансовите пазари и световното първенство по футбол в Русия.

Със старта на най-големият футболен форум, ще погледнем и към представянето на акциите на някои от най-големите спонсори и официални търговски представители на FIFA.

отворете реална сметка

Започнете да търгувате със CFD-та върху акции суровини и петрол, или с реални акции и ETF-и с брокер номер едно в Германия (още един сериозен претендент за титлата в Русия)

FIFA - е същращение от „Fédération Internationale de Football Association". В момента федерацията предлага на компаниите шанс да станат официален партньор, или регионални спонсори.

И макар да не е точно и ясно колко тези спонсори плащат на FIFA, федерацията отчете приходи в размер на 1.58 милиарда долара от маркетинг по време на световното първенство в Бразилия през 2014-та година. И сега е ред на световното в Русия...

Според информация на британското издание The Telegraph, разходите за официален партньор на FIFA са в размер на между 25 и 50 милиона долара годишно, както и между 10 и 25 милиона долара за основен спонсор на световно първенство.

В момента са налице седем партньора на FIFA за световното първенство по футбол през 2018-та година и 2022 година. Сред тях са Adidas, Coca-Cola, Visa, Hyundai/ Kia, Wanda, Gazprom и Qatar Airways.

Междувременно компании като Budweiser и McDonald's са официални спонсори на световното първенство в Русия през тази година.

Основният мотив на федерацията FIFA е много прост: „Световното първенство е най-ефективната международна маркетингова платформа, която дава възможност да се достигнат милиони потребители в над 200 страни по света".

Сега, нека да погледнем как са се представяли акциите на някои от посочените компании:

Coca-Cola и представянето й от 2005-та насам

Coca-Cola се свързва с FIFA от вече далечната 1974-та година. Компанията подписа 16-годишно удължаване на договора си с федерацията през 2005-та, което включва и световното през 2022-ра година.

Договорът бе сключен още преди да е ясно къде ще се проведе мондиала през 2018-та и 2022-ра година, което до голяма степен сочи мотивацията на най-големият световен производител на безалкохолни напитки, да се асоциира с този форум.

Данни: zacks.com

Както може да се види от графиката, акциите на Coca-Cola са се представяли по-слабо от широкия щатски индекс индекс S&P 500 от сключването на удължения договор.

Далеч по-слабо от пазара се представят акциите на компанията за безалкохолни напитки наскоро, които се повишиха само с 5.5% перз последните пет години, спрямо ръст от 73% за широкия щатски индекс.

През последната една гоина, акциите на Coca-Cola се понижиха с 3.7%.

Как се представят акциите на Visa

Един от най-големите издатели на кредитни карти в света, сключи сделка с FIFA през 2007-ма година, което й даде права да се превърне в официален спонсор през 2010-та година, заменяйки основния й конкурент - MasterCard. Сега гиганта е официален партньор до 2022-ра година.

акции Visa

Графика: MetaTrader Supreme Edition, Visa, месечна графика

За разлика от акциите на Coca-Cola, тези на Visa се повишават с много повече от широкия щатски индекс, откакто компанията става спонсор на федерацията. От 2010-та година насам, акциите на издателят на карти, са се повишили с 643%, или близо 7.5 пъти, на фона на повишението за широкия щатски индекс S&P 500 от "едва" 167% за посочения период.

Разбира се, най-вероятно има много други фактори замесени в силното поскъпване в книжата на издателя на карти, отвъд спонсорството и все пак...

Как ще се отрази световното първенство по футбол на най-големия европейски производител на спортни стоки - Adidas

Най-големият производител на спортни стоки в Германия, си партнира с FIFA от далечната 1970-та година. През ноември на 2013-та година, Adidas подписа удължаване на официалното си партньорство, както и да бъде официален доставчик на спортни стоки за първенствата до 2030-та година.

Акциите на Adidas се представят добре от световното първенство през 2014-та година насам. Трябва да се уточни и факта, че пазарната капитализация на немската компания, се е представяла с 95% по-добре от тези на основния й щатски конкурент – Nike.


Графика: MetaTrader Supreme Edition, Adidas, седмична графика

Определено може да се каже, че времето от 2013-та година насам, е изключително ползотворно за акциите на немския производител на спортни стоки. За тези - близо пет години, акциите на компанията са поскъпнали от 75 на близо 195 долара. Или повишение от над два пъти и половина.

За сравнение, за същия период, широкият щатски индекс S&P 500 се е повишил с около 40%.

Акциите на Fox & Telemundo

И накрая, може де се погледне към акциите на медийната компания Fox и испано-говорящата мрежа Telemundo, които са собственост на NBCUniversal.

Двете компании спечелиха правата за излъчване на световното през 2018-та и 2022-ра година в САЩ, като платиха за тези права сумарно близо 1 милиард долара. Fox се съгласи да плати 400 милиона долара, докато Telemundo - 600 милиона долара.

Данни: zacks.com

Явно и компанията-майка - Comcast се представя доста добре откакто двете компании подписаха договора за спонсорство през далечната вече 2011-та година. Интересно е да се следи какви ще са резултатите за двете компании, особено след това, че футболния отбор на САЩ, не се класира за световното първенство за пръв път от 1986-та година насам.

Кой ще е следващия световен шампион по футбол през 2018-та?

А иначе, за връзката между финансовите пазари и футбола може да се съди още и от факта, че едни от най-сериозните финансови институции в света, често благодарение на сложните си финансови модели, всяка година дават своите доста точни прогнози кой ще е следващия шампион.

И тазгодишното световно първенство по футбол в Русия не бе изключение, като за потенциалния победител дадоха своите прогнози банки като UBS и Goldman Sachs.

От UBS залагат на... Германия! Според финансовата институция, шансът Германия да е следващия световен шампион по футбол е около 24%.

Според анализаторите на GS пък, най-вероятния шампион по футбол на световното в Русия е - Бразилия.

Назависимо от това кой е любимия Ви футболен отбор, или на кого залагате, можете да се облагодетелствате от търговията на финансовите пазари, в хода на световното първенство.

отворете реална сметка за търговия

Започнете търговията на финансовите пазари с Адмирал Маркетс, по време на световното по футбол и може да спечелите оригинална футболна топка.

Този материал не съдържа и не трябва да се тълкува като съдържащ инвестиционен съвет, инвестиционни препоръки, оферта или покана за сделки с финансови инструменти. Моля, обърнете внимание, че този търговски анализ не е надежден показател за текущите или бъдещи резултати, тъй като обстоятелствата могат да се променят с течение на времето. Преди да вземете каквито и да било инвестиционни решения, трябва да потърсите съвет от независими финансови съветници, за да сте сигурни, че разбирате рисковете.


Предупреждение за риск

ДЗР са сложни инструменти и носят висок риск от бърза загуба на средствав резултат на ливъридж. 84% от сметките на инвеститорите надребно губят пари, когато търгуват ДЗР с този доставчик Помислете дали разбирате как функционират ДЗР и дали можете да си позволите да поемате високия риск от загуба на парите си.