Как да печелим от Volkswagen

Ноември 11, 2016 09:25

Уважаеми трейдъри,

Днес ще Ви представя кратка презентация с една от възможностите за намаление на риска при търговия с отделни акции, която Адмирал Маркетс предлага. За тази цел избрахме компанията Volkswagen, защото при нея имаше и все още има проблеми с регулаторите в различни страни.

През 2015 г. известната автомобилна компания Volkswagen беше разтърсена от скандал с обвинения на Агенцията за защита на околната среда на САЩ за манипулиране на тестовете за емисии на дизелово гориво.

Volkswagen е основана през 1937 г. Компанията е вторият най-голям производител в света и най-големият в Европа. Cпopeд пocлeднитe дaнни нa aгeнциятa fосuѕ2mоvе, Vоlkѕwаgеn Grоuр зaeмa чeлнaтa пoзиция пo пpoдaжби в cвeтa за пъpвитe дeвeт мeceцa нa гoдинaтa с oбщa peaлизaция oт близо 7 600 000 eдиници.

През 2015 г. от корпорацията потвърдиха, че в над 11 милиона автомобила е бил инсталиран софтуер, който е манипулирал отчитането на вредните газове, изхвърляни от тях. През октомври, тази година, съдът в САЩ одобри решение за изплащане на над 14 млрд. долара обезщетения от VW, заради нанесените щети от вредните емисии.

Последния годишен отчет на компанията за 2015 г. показва загуба от над 4 млрд. евро, в сравнение с печалба от 12.6 млрд евро за 2014 г. Дивидентната доходност за 2015 г. се понижи до 0.13%, в сравнение с 2.63% за 2014 г.

Европейската комисия повиши натиска върху Volkswagen, за да компенсира собствениците на манипулираните автомобили в Европа, където са регистрирани по-голямата част от тях.

Проблемите на Volkswagen се отразиха на цената на акциите и фундаменталните показатели (печалба на акция EPS) на компанията. Акциите на Volkswagen се представиха (оранжева крива) значително по-лошо от борсовият индекс на Германия - DAX 30.

Говорейки за управление на риска е изключително важно дадени събития, както скандала с Volkswagen, да се поставят в контекст. В тази връзка, възможно е до края на годината компанията да e първа по брой произведени автомобили в света.За първите девет месеца на 2016 г. Volkswagen е произвела около 7 600 000 автомобила, почти колкото и пазарния лидер Toyota.


Това показва, че компанията е изключително устойчива, въпреки огромният скандал и рекордните глоби. Инспириран от скандала, Volkswagen изработи стратегия до 2025 г., която предвижда мигриране изцяло към електромобили, автономни коли и мобилни услуги. Предвижда се следващите девет години да бъдат пуснати 30 нови модела, захранвани на ток.

Това може да се окаже благоприятна възможност за по-дългосрочна инвестиция.

Ето и видео анализът:



*Мнението, изразено в този материал не представлява препоръки или съвет за покупка или продажба на валутни двойки на форекс пазара. Изразените прогнози покриват очакванията на автора на материала и могат да не се сбъднат.

Вихрен Молевски

Предупреждение за риск: Търговията с валути или договори за разлика с маржин носи висока степен на риск и може да не е подходяща за всички инвеститори. Има вероятност да изгубите всички инвестирани средства. Следователно не трябва да инвестирате или да рискувате повече, отколкото сте склонни да загубите. Трябва да се уверите, че разбирате риска при търговията преди да използвате услугите на Admiral Markets UK Ltd. Регистрационният номер на Admiral Markets в FCA на Великобритания: FRN 595450